Rut Planı nedir, Mağaza Ziyareti nasıl yapılır ?




PERAKENDE SEKTÖRÜNDE RUT PLANLAMASI 


Rut planı nedir?

Rut planı  bir ürünün üretici  veya pazarlama şirketi tarafından periyodik günlerde programlanmış bir ziyaret ile müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için yapılan plandır.
Müşteri odaklı bir çalışma disiplinidir. Rut planları genellikle satış ekipleri için gereklidir.
Aynı veya yakın güzergahta olan  mağazalar aynı gün ziyaret edilerek yakıt ve zaman tasarrufu yapabiliriz.

Eleketronik Perakende Mağazacılık sektöründe çalışmaktayım. Media Markt,Teknosa,Vatan Computer ve Bimeks mağazalarında ürünlerimiz vardır. Rut Planını etkileyen faktörler,

  • Mağazanın Stok ve Satış Durumu
  • Kampanya ve İnsertler
  • Stand - Reyon ve Personel durumumuz


Mağaza Ziyaretlerinde yapılacak faaliyetler,

  • Stok ve Satış Durumunun Kontrolü
  • Fiyat ,Etiket ve insertlerin  Kontrolü  
  • Reyon /Raf  varsa Stand Düzeni
  • İade , Müşteri Şikayeti gibi durumların öğrenilmesi  vb.
  • Yeni ürünlerle ilgili bilgilendirmeler


-

Yorumlar