İhtiyaç Analizi

İhtiyaç Analizi; müşterilere doğru ürün ve hizmeti sunmak için,
ihtiyaç ve beklentilerini ortaya çıkarma  aşamasıdır.
Bu ihtiyaçları belirlemek ise biz satış Temsilcilrine düşüyor.
İhtiyaç analizini, bir doktorun hastalığı TEŞHİS etme aşamasına benzetebiliriz.
TEŞHİS  konulmadan Tedaviye geçilmez. Yanlış teşhis konulursa Tedavi ise yaramaz.
Aynı şekilde biz de ihtiyacı iyi analiz edemezsek uygun ürün sunamaz
böylelikle memnuniyetsizliğe sebeb oluruz
Analiz yaparken; müşterinin,
-Kişisel bilgileri
-Yaşam ve kullanım alışkanlıkları
-Hedef ve beklentileri
ortaya çıkarılmalı ona göre analiz yapılmalıdır. öneğin
Şuan hangi bilgisayarı kullanıyorsunuz? neden bu ürünü tercih ettiniz
Bilgisayarınızın en çok hangi özeliğini kullanıyorsunuz ?
Cep telefonunuzdan işle ilgili mailleri takip etmek istermisiniz ? gibi sorular sorulmalıdır.
Etkin bir dinleme yapılarak kendimizi müşterinin yerine koymalı yani empati kurmalıyız.
bu şekilde görünen ve görünmeyen ihtiyacı daha iyi anlayıp  hem doğru ürünü sunar
hem de ürünle birlikte daha çok ek ve çapraz satış yapma imkanına sahip oluruz.
Böylece Memnun ve Sadık mÜşteri profili oluşturma çabalarına da katkı sağlarız.

Yorumlar